Koronavirus– trenger du hjelp med dine tjenester?

I disse krevende tider påvirkes vi alle av Covid-19, men vi jobber som vanlig, og du er alltid velkommen til å ta kontakt hvis du har spørsmål. Det tar kanskje litt lenger tid enn normalt å komme i kontakt med oss, men vi er her og svarer så fort vi kan.

Spørsmål og svar

  • Akkurat nå har jeg problemer med å få betalt fakturaen min. Hva skal jeg gjøre?

    Du kan kontakte oss ved å logge inn på Mitt kort eller i appen, og sende oss en sikker melding med personlig informasjon, så hjelper vi deg. Husk at du aldri må oppgi sensitiv informasjon i en vanlig e-post.

     

    Du har alltid mulighet til å delbetale din faktura.

  • Hva gjelder hvis jeg vil reklamere på et kjøp gjort med kortet mitt?

    Reklamasjon med kredittkort – trygghet for deg som betaler med kort

     

    Reklamasjonsretten gjelder når du betaler med kort i butikk og på nettet, både hjemme og i utlandet.

     

    Som kortinnehaver kan du få hjelp fra oss med å reklamere på et kjøp, uttak, eller hvis du ikke har mottatt en vare eller tjeneste som du har bestilt.

     

    For deg som har kjøpt en vare/tjeneste med kortet, som ikke er levert på grunn av Covid-19
    Ta alltid kontakt med salgsstedet først og reklamer til dem, da det er de som skal kompensere deg for den manglende varen/tjenesten.

     

    Hvis salgsstedet sier du skal få tilbakebetalt, må du avvente. Behandling av slike saker nå tar lenger tid enn vanlig.

     

    Hvis salgsstedets erstatningstilbud for eksempel er en voucher du ikke ønsker, må du alltid gi tilbakemelding til dem om at du takker nei til tilbudet, og at du ønsker å få tilbake beløpet du har betalt.

     

    Hvis du til tross for flere forsøk ikke får erstatning, har du mulighet til å gjøre en reklamasjon.

     

    Les mer om reklamasjon med kredittkort her

  • Jeg har betalingsforsikring, hva gjelder hvis jeg blir permitteret eller arbeidsledig?

    Betalingsforsikringen gjelder ved ufrivillig arbeidsledighet, permittering og sykmelding utover 30 dager.

     

    Se vilkor på Mitt kort

  • Hvor kan jeg lese mer om mine rettigheter som privatkunde?

    Du kan lese mer om rettighetene dine på Forbrukerrådets nettsider.

     

    Siden oppdateres kontinuerlig.

  • Hva gjør jeg hvis jeg ikke mottar en vare jeg har bestilt?

    Du må først kontakte salgsstedet og spørre hvorfor varen ikke er levert. Hvis de ikke kan eller ønsker å hjelpe deg kan du som kortinnehaver foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet. Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet.

    Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normal på grunn av situasjonen vi befinner oss i.

  • Får jeg tilbake penger for billetter, teater eller lignende arrangement hvis de blir avlyst?

    Ta først kontakt med arrangøren for å høre hvordan de håndterer tilbakebetalinger. Hvis du ikke får hjelp har du som kortinnehaver mulighet til å foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet.

    Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet.

    Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normal på grunn av situasjonen vi befinner oss i.